Benchmark creation
De benchmark vergelijkt verschillende websites die ook maatwerk exergames (spellen die beweging stimuleren) aanbieden. Dit schetst een beter beeld van de functies die belangrijk kunnen zijn voor een webshop. Deze functies zouden ook mogelijke oplossingen kunnen zijn voor Embedded Fitness.
Deelvraag
Welke functies en/of methodes zijn belangrijk voor Embedded Fitness om het bestelproces te kunnen verbeteren?
Inzichten
Over het algemeen is het belangrijk voor een website om een goede ervaring voor de gebruiker te bieden en betrouwbaarheid uit te stralen om klanten aan te trekken en te behouden. Daarom is gekeken naar wat de concurrenten goed doen en waar ze tekortschieten om de eigen website te verbeteren. Op basis van deze plus- en minpunten kunnen de volgende inzichten worden afgeleid:
- Het ontwerp en de functionaliteit van een website hebben een grote invloed op de ervaring van de klant. Een net en overzichtelijk design met gemakkelijke navigatie en directe aankoopmogelijkheden kan de ervaring van de gebruiker verbeteren.
- Het bieden van extra functies zoals proefperiodes, zelf aanpassen van producten, handleidingen en goede klantenservice kan de klanttevredenheid verhogen.
- Het aanbieden van accessoires en het samenstellen van het product kan de verkoop stimuleren.
- Een contactformulier of contactgegevens moeten gemakkelijk toegankelijk zijn voor klanten om vragen of opmerkingen te kunnen stellen.
- Het tonen van informatie over het bestelproces, de producten, de voorraad en de beschikbaarheid van het product kan bijdragen aan duidelijkheid voor de klant en dus een betere ervaring tijdens het bestelproces.
- Fouten in de tekst, onoverzichtelijk ontwerp en slechte navigatie kunnen de ervaring van de gebruiker verslechteren.
- Het automatisch aanvinken van accessoires en het niet tonen van de juiste informatie over de accessoires kan tot verwarring leiden.
- Het hebben van een kantoor in Nederland kan voor Nederlandse klanten van belang zijn. Er is dan altijd klantenservice in de buurt aanwezig.
Voorbeelden hiervan staan in de PDF. Klik daarvoor op de roze knop onderaan dit artikel.
Conclusie
Uit de plus- en minpunten van de concurrenten zijn waardevolle inzichten afgeleid voor het optimaliseren van de eigen website en het bieden van een betere ervaring voor de klant. Het ontwerp en de functionaliteit van de website zijn van groot belang, evenals het bieden van extra functies en goede klantenservice. Het is belangrijk om informatie over het bestelproces en de voorraad te tonen, evenals gemakkelijk toegankelijke contactgegevens. Fouten in de tekst, onoverzichtelijk ontwerp en slechte navigatie moeten worden vermeden. Het is raadzaam om te leren van de sterke punten van concurrenten en hun zwakke punten te vermijden om klanten aan te trekken en te behouden evenals de verkoop te stimuleren.
Welke functies de concurrenten wel of niet goed verwerkt hebben in hun website, heb ik overzichtelijk gemaakt in een comparison chart.