Nieuwe customer journey

Deze customer journey map brengt het nieuwe bestelproces van Embedded Fitness in kaart. Dit is dus hoe het bestelproces eruit komt te zien wanneer Embedded Fitness de webshop gaat gebruiken die ik heb ontworpen. Deze webshop moet echter nog wel gerealiseerd worden door een externe partij.

Deelvraag

Heeft mijn oplossing het bestellen van complexe producten versnelt?

Inzichten

Er zijn een paar punten bij gekomen in de nieuwe customer journey map. Dit komt doordat er nu naast het aanvragen van een offerte ook de mogelijkheid is om een product direct te bestellen via de website. Daarnaast stuurt de nieuwe website verkooporders en offerteaanvragen straks automatisch door naar het CRM-systeem. Dit zijn dus allemaal verbeteringen die de consideratie, acquisitie en service fases van het bestelproces versnellen. Daarnaast is er ruimte gemaakt in het ontwerp van de webshop om verbeteringen in de loyaliteit fase van het bestelproces te kunnen implementeren. Er is bijvoorbeeld een knop om licenties te verlengen. De pagina daarvoor is echter nog niet ontworpen, omdat dat buiten mijn scope valt.

Conclusie

Er zijn verbeteringen doorgevoerd die het bestelproces zouden moeten versnellen. Dit betekent dat het bestelproces nu sneller zou moeten zijn. Of deze verbeteringen het bestelproces daadwerkelijk korter hebben gemaakt, is vastgesteld door middel van een gebruikerstest.