Aanbevelingen

Na mijn onderzoek en het bouwen van de tool heb ik een aantal aanbevelingen voor Buro 3. Met deze aanbevelingen kan de gebruiksvriendelijkheid van de tool nog meer worden verbeterd.

Het doel van de opdracht was zorgen dat Buro 3 de producten op een duidelijkere en makkelijker te begrijpen manier kan overbrengen naar de klant. Daarnaast moest Buro 3 de minder bekende producten beter kunnen uitlichten. Ik denk dat ik dit doel zeker bereikt heb, omdat de klanten in de gebruikerstest aangaven dat de informatie duidelijk en goed te begrijpen is. Ook voelden ze zich aangemoedigd om verder te kijken naar andere producten. Het verbeteren van de bekendheid van de nog onbekende producten kan door de tool op de juiste manier te gebruiken en aan te vullen.

Bekendheid van de producten verbeteren

Ik raad Buro 3 aan om een link naar de tool te plaatsen bij de productinformatie op hun website. Dit zodat bestaande klanten de tool makkelijker terug kunnen vinden. Ook voor nieuwe klanten zou dit handig kunnen zijn. De tool geeft namelijk meer informatie over de producten op de website. Verder raad ik Buro 3 aan om regelmatig productkaarten uit te lichten op social media en in de nieuwsbrief. De geïnterviewde klanten geven namelijk aan dat ze in de nieuwsbrief meer informatie willen zien over het productaanbod. Deze productkaarten kunnen dan vanuit de nieuwsbrief doorlinken naar de specifieke pagina op de online tool.

Vooral nieuwe en minder bekende producten zijn belangrijk om uit te lichten. Het was namelijk het doel van Buro 3 om die producten bekender te maken onder hun klanten. Maar dan moet je natuurlijk wel weten welke producten dat zijn! Daarom raad ik Buro 3 aan om Google Analytics aan de tool te koppelen. Dit zal Buro 3 een beter inzicht geven in hoeveel klanten de tool daadwerkelijk gebruiken, hoeveel klanten regelmatig terugkomen en welke producten vaak bekeken worden.

Ontbrekende features

Het belangrijkste dat er nog moet gebeuren, is natuurlijk de Google Docs verbinding. In mijn onderzoek en proof of concept laat ik zien dat dit mogelijk is en hoe het werkt. Ik raad Buro 3 aan deze verbinding toe te voegen, omdat de medewerkers dan heel makkelijk de productkaarten kunnen toevoegen en bewerken via Google Docs. Dat doen ze nu ook al, dus dat zou voor hen de makkelijkste manier zijn.

De klanten van Buro 3 die het ontwerp van de tool getest hebben, gaven daarnaast aan de zoekbalk erg belangrijk te vinden. Ik raad Buro 3 daarom aan deze alsnog te implementeren. Ik had hier zelf helaas geen tijd meer voor. Ook het navigeren op de overzichtspagina zou beter kunnen volgens de testpersonen. Ik raad Buro 3 daarom aan om een menu te implementeren waardoor de klant automatisch naar een sectie kan scrollen.

Tenslotte raad ik Buro 3 aan om de mogelijkheid toe te voegen om accounts aan te maken. Daarmee zouden klanten de producten waarin ze geïnteresseerd zijn kunnen opslaan en makkelijk terugvinden. Ook zouden ze dan de producten waarin ze geïnteresseerd zijn doorsturen naar Buro 3 om een offerte of meer informatie aan te vragen.

Dit waren de punten die ik belangrijk vond om uit te lichten in mijn aanbeveling aan Buro 3. Ik wens hen veel succes met het gebruiken en verder ontwikkelen van de online tool!